0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Presset af Netflix og YouTube: DR vil være vigtigere – ikke større

Besparelser og konkurrence fra Netflix og YouTube tvinger Danmarks Radio til at ændre fokus. Smalle kulturprogrammer med få dedikerede fans kan være lige så godt som tv med høje seertal. Derfor vil DR nu måles på kvalitet og tilfredshed, og ikke på hvor mange, der følger med.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
DR
Foto: DR

Mick Øgendahl har besøgt de store forfattere for DR 1, her Rasmus Botoft som H.C. Andersen. Men ikke al litteratur skal formidles til alle, lyder DRs nye strategi.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der var engang, og det er ikke så længe siden, hvor medarbejderne i DR fejrede, når vi brugte det meste af vores tid på det, de lavede.

Det blev målt i det, der hedder share, altså hvor mange af dem, som så tv på en given aften, der havde stillet ind på Danmarks Radio.

Det var en konkurrence, DR ofte vandt, blandt andet fordi der ikke var så mange konkurrenter i kampen om seernes tid. Sådan er det ikke længere, for selv om vi i gennemsnit stadig bruger tre timer om dagen på DR’s indhold, er det et tal, der falder og falder.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts