0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Instruktør kaldte børneklassiker sexistisk. Men hendes egen fortolkning af 'Tosca' er renset for #MeToo-debat

Danske og svenske anmeldere er enige om, at musikken og dramaet er alene om at bære Malmö Operas aktuelle ’Tosca’.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Jonas Persson
Foto: Jonas Persson

Den græske tenor Dimitris Paksoglou som kunstmaleren Cavaradossi og den armenske sopran Lianna Haroutounian som Tosca.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

En passioneret kvinde elsker en modig mand. En ond og nedrig politikommissær lader den modige mand torturere for at presse kvinden til at gå i seng med sig.​​​

Kvinden giver imidlertid ikke efter. I stedet slår hun politikommissæren ihjel. Men fra den anden side af graven rammer han de elskende med sin hævn. Ondskaben triumferer, ædende sort og modbydelig, mens musikken flår følelserne ud af kroppen på publikum.

Deltag i debatten nu

Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter