0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Kulturredaktøren til Radio4-direktøren: Find jer selv i stedet for at forsøge at slå gækken løs

De nye taleradioer roder stadig rundt med meget lave lyttertal. Radio4’s direktør, Anne-Marie Dohm, mener, at kanalen skal »turde slippe gækken løs«. Men den påtrængende opgave er at kende sin egen eksistensberettigelse og finde ud af, hvad det unikke ved radioen er, skriver Mette Davidsen-Nielsen i ugens kulturkommentar.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Jens Dresling
Foto: Jens Dresling

De nye taleradioer roder stadig rundt med meget lave lyttertal. Radio4’s direktør, Anne-Marie Dohm, mener, at kanalen skal »turde slippe gækken løs«. Men opgaven er at kende sin egen eksistensberettigelse og finde ud af, hvad det unikke ved radioen er, mener Mette Davidsen-Nielsen.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der bliver talt ud og snakket igennem som aldrig før. Men alt for få er med på en lytter. For en af dansk mediepolitiks mange absurditeter er, at vi gennem rodede forløb, hævntørst og hovsaløsninger er endt med tre statsfinansierede taleradioer: Radio4, Loud og P1.

To af de tre kanaler skal bygges op fra grunden i benhård konkurrence med en kakofoni af nye stemmer på det fremadstormende podcastmarked.

I uge 32 udgjorde de tre taleradioers andel af radiolytningen tilsammen 9,4 procent. P1 stod for de 8,2, og Radio4 for 1,2 procent. Regn selv Radio Louds andel ud. Til sammenligning sad folkelige P4, der »ved, hvor du bor«, i al mediemæssig ubemærkethed på 42,6 procent af radiomarkedet.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden