0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Tweens er født til forbrug

Undfanget af marketingindustrien er tweens blevet fremtidens superbrugere.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
GENE SWEENEY JR/AP
Foto: GENE SWEENEY JR/AP
Bøger
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Bøger
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Børn bliver tidligt unge, barndommen bliver stadig kortere – inden de små er helt ude af børnehaven, er de en aktiv målgruppe for det marked, der ligger og venter på dem som forbrugere.

Det kan vi sørge over eller rase over, men måske er vi selv som forældre også en del af forklaringen på, at det hænger sådan sammen.

Vi er selv dybt involverede i marked og medier, og vi slæber selv de helt små børn med i supermarkedet og »træner« dem i rollen som forbrugere.

Så er der vel ikke grund til forundring over, at markedet styrer den udvikling og stille og roligt også får børnene ind i forbrugerrollen?

Nej, det er der ikke, sådan er virkeligheden. Men derfor er det også vigtigt, at vi bliver klar over mekanismerne bag – og konsekvenserne for børn og unge. Det hjælper en ny bog om de store børn med til.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce