0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Tjekhov har sans for tilværelsens komik

Undergangen hos Tjekhov gennemspilles med nænsomste midler. Ibsens dramaer fremstår som det rene debatteater i sammenligning.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Til sine spilleres rådvildhed kaldte Tjekhov både 'Kirsebærhaven' og 'Mågen' for komedier. Også for en ikke-overfladisk betragtning ligner de ellers tragedier. Tegning: Anne-Marie Steen Petersen

Skønlitteratur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Skønlitteratur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Ljubov Ranevskaja, en kvinde på formentlig fyrre, vender omkring år 1900 tilbage til sit gods i det nordlige Rusland efter fem år i Frankrig.

Med sig har hun sin 17-årige datter og sin frække kammertjener Jasja.

Hjemme på det efter danske forhold enorme, smukt beliggende gods, der tilsyneladende mest består af en nu urentabel kirsebærplantage, er hun ventet med spændt og hengiven længsel.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Annonce

For abonnenter