Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
©tokyo 2020
Foto: ©tokyo 2020

Der har siden OL i Stockholm tilbage i 1912 været tradition for, at værtsbyernes Olympiske Organiseringskomité afholder en konkurrence, hvor kunstnere kommer med deres bud på en OL-plakat.​ På billedet ses 'Wild Things - Hachilympic' af Tomoko Konoike.

Design
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Intet OL uden plakater: Katten og bien varmer op til de olympiske lege

I alt 19 kunstnere har bidraget med bud på den officielle plakat til de olympiske lege i Tokyo i Japan til sommer.

Design
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Hver gang de olympisk lege nærmer sig, bliver der offentliggjort et antal plakater, der skal fremme og gøre reklame for en af verdens største sports- og kulturbegivenheder. Plakaterne, der er skabt af både japanske og udenlandske kunstnere, forsøger at afspejle den tid og situation, som den respektive værtsnation står i – det være sig social, politisk og kulturelt.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden