0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Kritik 'The Lost' er en stålhård gyser

I 'The Lost' er en vellykket film om en vaskeægte psykopat, der gør alt for at manipulere sine omgivelser på et trip, han for længst selv har mistet kontrollen over.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
AP
Foto: AP

Ashley Harkleroad sender et baghåndsslag tilbage mod Daniela Hantuchova, og vandt kampen på trods af en skadet albue. - Foto: AP

Film og tv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Film og tv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Chris Sivertsons gyser på lavbudget, ’The Lost’, larmer lystigt og bogstaveligt talt sætter sit syndefald på stylter, da hovedpersonen, den lokale desperado Ray, presser fladtrampede øldåser ned i sine cowboystøvler for at se højere og mere farlig ud. Farlig er han nu helt uden øldåser.

I filmens indledning skyder Ray, fint leveret af Marc Senter, iskoldt to unge piger ned under deres camping i skoven.

Selv om han forsøger at bombe sig selv langt væk fra sin miserable virkelighed og plagede samvittighed med stoffer og rå, men mislykket sex, lykkes det ham aldrig at slippe væk fra forbrydelsen.

To insisterende kriminalfolk bliver ved at holde ham til ilden, og da han fortæller sin kæreste om mordene i skoven, bryder forholdet sammen, og Ray må igen til at svinge pistolen for at dække over alle sine menneskelige mangler.

Vejen er banet for den brutale nedslagtning, der udgør den effektfulde slutning på en stålhård thriller, der ikke lader sig formilde af hverken erotik eller humor. Til gengæld møder man her en vaskeægte psykopat, der gør alt for at manipulere sine omgivelser på et trip, han for længst selv har mistet kontrollen over.

/ritzau/

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til Po