0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Special effects og djævlebaby skal lokke dig i biografen

Hollywood bruger viral markedsføring til at promovere deres film.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Film og tv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
Film og tv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Hvis du i sidste uge på et af dine sociale netværk blev præsenteret for videoen 'Devil Baby Attack,' så er du bestemt ikke den eneste. Videoen, som du kan se herover, viser sagesløse newyorkere, der bliver skræmt fra vid og sans. En barnevogn står tilsyneladende alene og stille, men når de tilfældige forbipaserende kigger i den, springer en djævelsk robotbaby frem, skriger, fægter med armene eller gylper ud i luften.

Viral markedsføring

Barnevognen og babyen er begge fjernstyrede og vældig professionelt lavet. Den er da heller ikke lavet blot for din fornøjelses skyld. I slutningen bliver det klart, at det er en reklame for den kommende film 'Devil's Due.' Det er en sjov og overraskende film - netop gyldige kriterier for, at folk frivilligt deler på sociale medier, og videoen dermed spredes viralt.

Bliver set mere end traileren

I skrivende stund har videoen over 37 mio hits på youtube - det er over 100 gange flere end traileren til filmen, der har fået noget mere beskedne 360.000 visninger. Det kunne tyde på, at Thinkmodo, der har orkestreret videoen, har fat i den lange ende.

Viral Stephen King

Samme virksomhed var i efteråret på spil med en lignende video med navnet 'Telekinetic Coffee Shop Surprise'. I dette tilfælde var det cafegæster i New York, det gik ud over. I videoen, som du kan se herunder, er det efterårets remake af Stephen Kings klassiker 'Carrie,' hvor en ung pige har telekinesiske kræfter, der bliver promoveret.

I videoen spiller to skuespillere et skænderi over spildt kaffe. Den ene bliver så hjulpet på vej af wirer, så det ser ud som om hun får manden i skænderiet til at flyve op på væggen, og borde og stole viger for hendes hånd. Denne video er nu oppe på over 53 mio visninger, da den er blevet delt i vid udstrækning på sociale medier. Igen slår den traileren med flere længder, da den kun har fået 3,6 mio visninger.

Annonce

Thomas Thorhauge

Jørgen Leth + Simon Staho:  Notater om nysgerrigheden (og nysgerrighedens betingelser)

Thomas Thorhauge

Werner Herzog + Joshua Oppenheimer i samtale:  Film skal efterlade dig stakåndet. Ekstatisk. Flyvende.

Thomas Thorhauge

Ruben Östlund og Janus Metz i filmsamtale:  Krig, terror, medier og mænd (Udramatiske udsagn om en højdramatisk tid)

Thomas Thorhauge

Mads Brügger + Christoffer Guldbrandsen i samtale:  Dokumentarismens grænser og metoder

Thomas Thorhauge

Laura Poitras + James Marsh i filmsamtale:  Portrætter af mod og moderne liv

Thomas Thorhauge

Phie Ambo + Michael Madsen i filmsamtale:  Er der et rumvæsen til stede?

Thomas Thorhauge

Virkelighed er virkelighed er virkelighed. Er fiktion

Thomas Thorhauge

Til døden, med håb om forløsning

Thomas Thorhauge

»Lige der mellem fortiden og fremtiden«

Thomas Thorhauge

»En syvårig kan taste navnet på en tilfældig pornoskuespiller og se mangedobbelt penetrering«

Thomas Thorhauge

Gysmesteren siger det: Børns empati er i frit fald

Da Schrader mødte Bresson:   »Man har vænnet publikum til film, hvor man viser alt. Det er frygteligt. Hvis jeg ikke kan få folk til at gætte, hvis jeg er tvunget til at vise alt, er jeg ikke interesseret i at arbejde«

Thomas Thorhauge

Mester-dokumentarister i samtale:  Jeg har et skema for alle de film, jeg vil lave i mit liv. ’Kapitalen’ bliver min sidste

Filminstruktør Tobias Lindholm forføres af May el-Toukhys nye film:   I ’Dronningen’ hepper jeg i lang tid på, at Trine gør det, hun gør. Lige indtil hun gør det

Hjernerne bag 'Arvingerne' og 'Herrens veje' i samtale:   »Pludselig opdagede jeg, at mange af mine fortællinger kommer ud fra totalt undertrykt raseri. Sådan noget helt tungt, mørkt noget«