Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Den nye kortfilm, ’Battle At Big Rock’ er en opfølger på 'Jurassic World: Fallen Kingdom' og en forløber for 'Jurassic World 3'.

Film og tv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Ingen har hørt om den: Ud af det blå får ny 'Jurassic World'-kortfilm premiere på nettet i weekenden

I hemmelighed har skaberen af ’Jurassic World’-trilogien lavet en 8 minutter lang ’Jurassic World’-film.

Film og tv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Mens ’Jurassic World’-fans venter på, at ’Jurassic World 3’ får premiere næste sommer, kan de muntre sig med den 8 minutter lange ’Jurassic World’-kortfilm, ’Battle At Big Rock’, som får online-premiere i denne weekend, skriver en række amerikanske medier.

Kortfilmen har ’Jurassic World’-instruktør og -producent, Colin Trevorrow, i hemmelighed optaget sidste år i Irland, skriver netmediet Collider.

Til netmediet siger Colin Trevorrow, at ’Battle At Big Rock’ finder sted et år efter begivenhederne i ’Fallen Kingdom’, der havde premiere sidste år og var den anden film i ’Jurassic World’-trilogien.

Kortfilmen handler om en familie, der tager på campingtur til Big Rock National Park ikke langt fra det område, hvor ’Fallen Kingdom’ udspillede sig.

Colin Trevorrow har skrevet manuskriptet til kortfilmen sammen med Emily Carmichael, som også er medforfatter på den kommende ’Jurassic World 3’.

Han fortæller, at det egentlig var planen, at kortfilmen skulle være kortere end 8 minutter, og undskylder, at den er blevet så lang.

»Jeg ved godt, at 8 minutter er en evighed på internettet, men jeg håber, at folk vil afsætte lidt tid til den og tage et par gode høretelefoner på«, siger han til Collider.

Mønster af kaos

På spørgsmålet om, hvorfor Colin Trevorrow havde behov for at lave kortfilmen, svarer han:

»Verden er større end blot de karakterer, vi har fulgt i filmene. Vi har endelig taget historien væk fra Isla Nublar, og vi ønskede at vise lidt af den nye virkelighed. Hvis det her skete i virkeligheden, ville man opleve en serie tilfældige begivenheder uden forbindelse til hinanden, der til sammen ville skabe et mønster af kaos. Jeg ønskede at se en af disse begivenheder«.

Colin Trevorrow afslører også, at der er to nye dinosaurer med i filmen – Nasutoceratops og Allosaurus.

’Battle At Big Rock’ får premiere på den amerikanske tv-kanal FX, der er en del af Disney-koncernen, på søndag. Den vil ifølge Collider være tilgængelig online umiddelbart efter.

Læs mere:

Annonce

Thomas Thorhauge

Notater om nysgerrigheden (og nysgerrighedens betingelser)

Thomas Thorhauge

Werner Herzog + Joshua Oppenheimer i samtale:  Film skal efterlade dig stakåndet. Ekstatisk. Flyvende.

Thomas Thorhauge

Ruben Östlund og Janus Metz i filmsamtale:  Krig, terror, medier og mænd (Udramatiske udsagn om en højdramatisk tid)

Thomas Thorhauge

Mads Brügger + Christoffer Guldbrandsen i samtale:  Dokumentarismens grænser og metoder

Thomas Thorhauge

Portrætter af mod og moderne liv

Thomas Thorhauge

Er der et rumvæsen til stede?

Thomas Thorhauge

Virkelighed er virkelighed er virkelighed. Er fiktion

Thomas Thorhauge

Til døden, med håb om forløsning

Thomas Thorhauge

»Lige der mellem fortiden og fremtiden«

Thomas Thorhauge

»En syvårig kan taste navnet på en tilfældig pornoskuespiller og se mangedobbelt penetrering«

Thomas Thorhauge

Gysmesteren siger det: Børns empati er i frit fald

Da Schrader mødte Bresson:   »Man har vænnet publikum til film, hvor man viser alt. Det er frygteligt. Hvis jeg ikke kan få folk til at gætte, hvis jeg er tvunget til at vise alt, er jeg ikke interesseret i at arbejde«

Thomas Thorhauge

Mester-dokumentarister i samtale:  Jeg har et skema for alle de film, jeg vil lave i mit liv. ’Kapitalen’ bliver min sidste

Filminstruktør Tobias Lindholm forføres af May el-Toukhys nye film:   I ’Dronningen’ hepper jeg i lang tid på, at Trine gør det, hun gør. Lige indtil hun gør det

Hjernerne bag 'Arvingerne' og 'Herrens veje' i samtale:   »Pludselig opdagede jeg, at mange af mine fortællinger kommer ud fra totalt undertrykt raseri. Sådan noget helt tungt, mørkt noget«

'Sex and the City'-stjerne møder dronningen af arthouse-film:  Vi gider ikke bare spille nogens mor!!

Instruktør bag Jackson-dokumentar:   Seksuelt misbrug af børn udført som grooming føles ikke som voldtægt. Grooming føles som kærlighed

Samtale om selvmord:  »Livet bliver aldrig perfekt. Man får ikke 12 hver dag, og vi skal finde nogle værktøjer, så vi kan leve med, at nogle gange har man det skidt«

Oscarvinder i samtale med sit store idol:   »Den måde, du strukturerer dine film på, virker meget provokerende på mig«

Dans i film:  Solodansen skaber et sjældent intimt rum i filmkunsten

Amalie Langballe:   Katte på film repræsenterer det fremmede, det frie og det farlige

Mads Mikkelsen om stranden i film:  Her findes den utopiske frihed

Peter Schepelern om trapper på film:  Skal du op eller ned? Leve eller dø?

Psyko­ananalytiker Tine Byrckel:   Næsten ingen, jeg kender, har set Lars von Triers klitorisscene

Eva Tind om adoption på film:   Barnet bliver ikke givet væk i kærlighed, men i modstand

Regn i film:  Den største kliché har en lang og kompleks historie

Kvindens begærlige blik:  Nu kigger kvinderne tilbage

Filmskaber Sebastian Cordes:  Nogle gange kan ventetid på film være nerve­pirrende og elektrificerende

Lars Movin om farver på film:   Filmisk alliance udløste usædvanlig teknik, som gav begrebet farvefilm en ny betydning

Migranter i film:  De afrikanske instruktører viser os migranternes historie fra deres egen synsvinkel

Essay:   Vinden er film­kunstens poetiske urkraft

Essay:  Det foruroligende hotel

Når mænd går på toilettet i film, er der en mening med det:   Mænd afslører deres sande jeg, når de vises med bukserne om anklerne

Bondeknold og filmstjerne:  Kartoflen er forbløffende udtryksfuld i film

Essay:  Tårer på film betyder kontroltab og spildte muligheder

På film er et hul ikke bare et hul:  Laura Palmers mor fjerner sit ansigt og viser et uudgrundeligt hul

Farvel til voldtægt som narrativ narko:   Fortællingerne om overgreb har ændret sig i tv-serier efter MeToo

»Jeg lever mit liv en kvart mil ad gangen«:   Denne vanvittige acceleration er det ultimative udtryk på film for vores forsøg på at opnå frihed

Maria Månson:   Jeg har set forskruede scener med slemme børn på film, der har fået mig til at kigge mine egne poder dybt i øjnene

Peter Ole Pedersen om øjne på film:  De stirrer på os, hypnotiserer os og afslører vores inderste hemmeligheder

Frit fald: Kubrick, Trier, Tarkovsky – alle de store kunstnere kæmper med tyngdekraften

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts