Disney-koncernen, måske verdens største underholdningskonglomerat, skifter strategi i disse år. Gamle marker genopdyrkes, når tegnefilmklassikerne nyindspilles, med stærkt vekslende held, som computerhjulpne live action-film, og samtidig belaver koncernen sig på en ny tids forbrugermønstre ved at satse stort på den ny streamingkanal Disney+.
Her har den enes død været den andens brød, for mens alverdens biografdirektører begav sig på endnu en fortvivlet ekspedition til banken for at få udvidet kassekreditten, har koncernen fisket i de rørte covid-19-vande og flyttet forventede blockbusterbiografpremierer som ’Mulan’ og ’The Mandalorian’ over til hjemmebiografernes storskærme og dermed givet den ny kanal en ret flyvende start.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Deltag i debatten nu
Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.
Læs mereEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind her