0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

1 hjerte: Det er altså ikke en tv-serie, der har det okay med sig selv, denne her

Julie Delpys nye komedieserie om modne kvinder efter de 45 er – som det så forstemmende ofte er tilfældet – en uærlig og sært koketterende spildt mulighed for at tage sig selv og dermed kvinder, der ikke er unge, det mindste alvorligt.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Pr-foto
Foto: Pr-foto

Hovedpersonen i 'On the Verge' er hæmmet af sin franske arkitektmand, der behandler hende som en dørmåtte.

Film og tv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Film og tv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Se eventuelt bort fra alt, hvad du nu skal læse, hvis du 1) fandt portrætteringen af den modne kvinde i skikkelse af en overallsklædt fjumrefnisende Meryl Streep i ’Mamma Mia! The Movie’ livsbekræftende, eller 2) elsker film med titler som ’Når du mindst venter det’ og ’Det er aldrig for sent’, hvor Diane Keaton med tvingende finurlighed og indbygget selvhad prøver at overbevise sig selv og verden om den modne kvindes overlegenhed.

Det her er nemlig en højst negativ anmeldelse af Julie Delpys nye komedieserie ’On the Verge’, som – som det er set så tankevækkende mange gange før, når det handler om at portrættere midaldrende eller ældre kvinder – fortæller historien om fire veninder i Los Angeles med sådan en ’se, hvor plim plam skøre og friske vi er’-vibe, som fra starten undergraver både personernes og seriens integritet.