0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Skam, skyld og hemmelighedskræmmeri forpester tilværelsen for den moderne japaner

Skyld og skam og liv, der leves i hemmelighedsfuldhedens skygger, er stadig et livsvilkår i et Japan, hvor normer og traditioner tynger moderniteten.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Another World Entertainment/Another World Entertainment
Foto: Another World Entertainment/Another World Entertainment

Familieidyllen har det med hurtigt at slå sprækker i Naomi Kawases drama om adoption og biologi.

Film og tv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Film og tv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Naomi Kawase er ’de små tings gud’ i japansk film. Den 52-årige instruktørs fokus på de stille eksistenser og nedtonede dramaer i den japanske familie har gjort hende til Yasujiro Ozus naturlige arvtager sammen med Hirokazu Kore-eda.

Det tematiske slægtskab med Kore-eda bliver ikke mindre åbenlyst med den japanske oscarkandidat ’Når det bliver morgen’, der som Ko