0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Kim Skottes dagbog: To af de sidste film på Cannes var de bedste

Russiske 'Leviathan' slutter sig til canadiske 'Mommy' som filmredaktørens favoritterne.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Cannes Film Festival
Foto: Cannes Film Festival

Havuhyret. Skelettet af en strandet hval antager symbolsk styrke i den russiske film 'Leviathan', hvor Bibelens frygtelige havuhyre kobles sammen med statsmagten i Putins Rusland.

Cannes
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Cannes
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Den røde løber er svuppende svampet efter torsdagens tordenskyller, da jeg trasker op til visningen af ’Sils Maria’ i hælene på en munk i flødefarvet kutte hidlokket af titlen på Olivier Assayas film.

Det er den sidste film i årets konkurrence, og den franske instruktør skal overgå sig selv et par gange for at rokke ved min palmefavorit, ’Leviathan’.

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Læs mere