0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

kritik Film om barnemorder er chokerende realistisk

Den kuldslåede, men dybt seværdige og nødvendige britiske ’Boy A’ skildrer en forbryders forvandling til offer for os alle.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Den unge morder, smukt og sårbart spillet af Andrew Garfield, på flugt fra sin fortid, er bogstaveligt talt kommet til sidste trin på trappen på vej ned. Filmens fremragende billedside emmer af den skæbnesvangre atmosfære, som præger historien. Foto: Miracle Film

Filmanmeldelser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Filmanmeldelser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Intet og ingen forbliver ustraffede i denne fremragende, britiske film om soning, skyld og den muligvis umulige tilgivelse.

I lighed med den ligeledes fine, norske ’De usynlige’ med Trine Dyrholm i en stærk hovedrolle, som havde biografpremiere herhjemme for et halvt år siden, følger vi en ung mand, som forlader fængslet efter udståelse af en lang fængselsstraf for mord på et barn.

I retten blev de to mindreårige mordere kun omtalt som »Boy A« og »Boy B« for at holde deres navne hemmelige for folk med trang til selvtægt over for »monstrene«.