0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Kritik Russell Crowe som komisk børshaj

Ridley Scotts seneste film er én stor kliche om det underskønne franske Provence.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Twentieth Century Fox/©2006 Twentieth Century Fox.- All Rights Reserved.
Foto: Twentieth Century Fox/©2006 Twentieth Century Fox.- All Rights Reserved.
Filmanmeldelser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Filmanmeldelser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Sandalerne og sværdene fra ’Gladiator’ er skiftet ud med shorts og sutsko i genoptagelsen af det givtige samarbejde mellem mesterinstruktøren Ridley Scott og den australske skuespiller Russell Crowe. Sidstnævnte er her havnet midt i den amerikanske kliche af en forestilling om det landlige Provence.

Inden vi når dertil, skal vi heldigvis igennem filmens lovende optakt i London, hvor Max Skinner (Crowe, der her får lejlighed til at vise, at han også er et komisk talent af klasse) er en gennemført kynisk børshaj uden smålig skelen til kolleger, etiske spilleregler eller følelsesliv.

For ham handler tilværelsen om at score kassen, så stort som overhovedet muligt.

Tænker kun på fortjeneste
Derfor er hans første tanke naturligvis at sælge, da han præsenteres for nyheden om, at hans onkel Henry (Albert Finnney) er død og har testamenteret sin franske vingård til nevøen.