ENTRÉ. Besøgstallet for Den Blå Planet i de første 11 dage er oversvømmende højt - 75.800 mennesker lagde vejen forbi Danmarks nye akvarium.
Foto: Jens Dresling

ENTRÉ. Besøgstallet for Den Blå Planet i de første 11 dage er oversvømmende højt - 75.800 mennesker lagde vejen forbi Danmarks nye akvarium.

Kunst

Den Blå Planet oversvømmet af påskegæster

På 11 dage besøgte over 75.000 mennesker Danmarks nye akvarium i Kastrup Havn.

Kunst

Åbningen af Den Blå Planet lige før påsken var perfekt timet - gæsterne er strømmet til Danmarks nye akvarium.

Så voldsomt, at attraktionen på de første 11 dage har haft et besøgstal, der svarer til 60 procent af det gamle Danmarks Akvariums samlede besøgstal for 2012. 75.800 personer lagde vejen forbi det nye moderne akvarium.

Den kommercielle direktør på Den Blå Planet, Mette Broksø Thygesen, kalder det »kærlighed ved første blik«, at så mange har taget turen til Amager for at lade sig begejstre af hammerhajer, piratfisk og adrætte søløver.

»Vi er lykkelige over den fantastiske modtagelse, vi har fået«, siger hun.

Oplagt sted for lockout'ede børn Mange gæster har imidlertid stået i lange køer, før de er blevet sluppet ind i påsken. I nogle perioder er op til 1.200 gæster i timen lukket ind.

Der er jo ingen tvivl om, at Den Blå Planet er en oplagt attraktion for lockout'ede skolebørn og deres bedsteforældre

Mette Broksø Thygesen regner med, at besøgstallet efter påske vil fordele sig mere jævnt, men ser også en mulighed for flere besøg i de kommende uger.

»Der er jo ingen tvivl om, at Den Blå Planet er en oplagt attraktion for lockout'ede skolebørn og deres bedsteforældre – her er der en masse at lære, mens man har det sjovt. Det kan betyde noget for besøgstallet, så længe konflikten varer. Men det bliver nok mere afdæmpet end den overstrømmende modtagelse, vi fik her i påsken«, siger hun.

Mål: Top 5 af danske attraktioner

Den Blå Planet har som mål, at 700.000 mennesker besøger akvariet hvert år, hvilket vil give det en plads blandt de fem mest besøgte attrationer i Danmark.

Salget af årskort i de første åbningsdage tyder på, at Den Blå Planet vil hitte blandt store og små marineentusiaster. 8.600 har allerede købt et 'Blåt Kort', som vil give dem mulighed for at besøge akvariet, lige så tosset de vil.

LÆS OGSÅ

»Vi har skabt en attraktion, der indbyder til opdagelse«, slår Mette Broksø Thygesen fast.

Redaktionen anbefaler:

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden