0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Årets fotobiennale i Odense: Photoshoppen er blevet det nye magiske atelier, hvor selv det umulige kan gøres muligt i en smuk løgn

Årets fotobiennale i Odense har som emne nogle ret specielle fotografier. Af princip forestiller de ikke den virkelighed, vi andre kender.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Filip Dujardin
Fotomanipulation: Filip Dujardin

Filip Dujardins manipulerede fotografi giver en forsmag på de grotesk overbebyggede og overbefolkede storbyer, der måske venter os i fremtiden. Fotomanipulationer: Gerhard Mantz og Filip Dujardin

Kunst
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kunst
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Fra i dag er maleriet afgået ved døden!«. Store ord i utide – sagt af en maler i 1839. Det var dengang, da de første daguerreotypier vakte både opsigt og bestyrtelse på den parisiske kunstscene.

Daguerreotypien var en meget tidlig udgave af det fotografi, der i dag eksisterer overalt i samfundet, på de uundværlige mobiltelefoner så vel som via de forhadte stærekasser.

Men det gik ikke, som den franske maler Paul Delaroche og andre pessimister spåede.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts