0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Pia Arkes kunst har ikke brug for en udstilling på Louisiana for at få tilført værdi. Det er snarere omvendt

Pia Arke stråler på Louisiana, som til gengæld går til den grønlandsk-danske kunstner med en underlig grad af akavethed.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Poul Buchard / Brøndum & Co
Foto: Poul Buchard / Brøndum & Co

De mesterlige kollager af Pia Arke i en serie på fem hænger smukt på Louisiana og er en del af museets samling.

Kunst
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kunst
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Fotografiet er kunstarternes bastard. Sådan siger Pia Arke, efter at hun om sig selv har sagt, at også hun er en bastard – splat – midt ned mellem dansk (far) og grønlandsk (mor). Mellem kolonialist og koloniseret?

Det står at læse i det lille katalog, som følger udstillingen med Pia Arkes værker i serien ’Louisiana on Paper’ på museet i Humlebæk.