0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Det er en ommer, Køge! Kun enkelte kunstnere viser vejen på noget desorienteret udstilling i det fri

De danske bidrag til KØS’ udstilling af kunst i det offentlige rum er klart mere imødekommende, interessante og kunstnerisk gennemtænkte end adskillige af de udenlandske værker i og omkring Køge.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
© Superflex Foto: Torben Eskerod
Foto: © Superflex Foto: Torben Eskerod

Kunstnergruppen Superflexs skulptur ligner med sin monumentalitet et stykke opdateret mayaarkitektur – bare i hot pink. Om natten projiceres undervandsfilm op på skulpturen.

Kunst
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kunst
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

På papiret giver det mening, at et museum, der beskæftiger sig med kunst i det offentlige rum, også skal vise udstillinger uden for institutionens vægge. Og måske endda skal sætte nye standarder for denne kunstform, sådan som det er KØS’ ambition.

Men hvis man tænker tanken til ende, er der et par indbyggede problemstillinger. For det første står S’et i KØS for ’Skitsesamling’ og henviser til, at museet oprindelig fokuserede på den proces, der ligger bag det færdige værk. Nørdet? Måske. Men også ret spændende.