0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Nikolaj Kunsthal præsenterer vigtig udstilling om dansk slaveri

Jeannette Ehlers har skabt en grusom fortælling om dansk undertrykkelse.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
PR-foto
Foto: PR-foto

Skarpt. Smukt, sørgeligt og syret ser det ud, når menneskene i videoen 'Black Bullets' vandrer ud og drukner sig i himmelspejlet.

Kunstanmeldelser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kunstanmeldelser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

En ung kvinde danser omkring i de fineste sale, hvor stukken gror frem på hver eneste kant, og møblerne er både forgyldte og velpolstrede.

Men kvindens krop forsvinder, genopstår som en let forskydning af det sete, træder fuldt synlig frem i glimt, for så at blive gennemsigtig igen.

Videoværkets titel er ’Black Magic at the White House’ (2009) og den, der danser, er kunstneren Jeannette Ehlers (født 1973) i rollen som besværgeren, rummets erobrer og som spøgelse, der optræder på tværs af tiden. For man fornemmer, at noget magisk sker, at besværgelser fremsiges og århundreder fordamper.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce