0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Undersøgelse: BBC vendte det blinde øje til tv-stjernes sexmisbrug af børn

En intern rapport fra BBC viser, at op til 1.000 personer kan være blevet seksuelt misbrugt af tv-værten Jimmy Savile.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
MATTHEW FEARN (arkiv)/AP
Foto: MATTHEW FEARN (arkiv)/AP

Berømthed. Jimmy Savile var udadtil en smilende herre - som her, hvor han er i selskab med sangerinden Vera Lynn ved et arrangement i 2005.

Medier
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Medier
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Ansatte ved BBC vidste tilsyneladende, at den tidligere tv-stjerne Jimmy Savile misbrugte piger og drenge seksuelt i tv-stationens egne lokaler, men der blev ikke skredet ind over for overgrebene.

Det viser en intern undersøgelse, som er lækket af den britiske avis The Observer.

Ifølge undersøgelsen, som den tidligere dommer Janet Smith står bag, kendte ledende medarbejdere hos BBC til Saviles opførsel, men intet blev gjort, skriver avisen.

Jimmy Savile døde i 2011 som 84-årig. Han var i en årrække programleder for de populære tv-shows 'Top of the Pops' og 'Jim'll Fix It'.

ritzau

Deltag i debatten nu

Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Læs mere

Annonce

For abonnenter