Få avisen leveret hele julen: 15 aviser for kun 199 kr.

Politiken opretter et nyt selskab, der skal udvikle nye digitale nichemedier til specielle målgrupper.
Foto: Peter Hove Olesen

Politiken opretter et nyt selskab, der skal udvikle nye digitale nichemedier til specielle målgrupper.

Medier

Politiken satser på digitale nichemedier

Politiken lancerer et selvstændig nyhedsmedie rettet mod uddannelsessektoren

Medier

Politiken træder nu også ind på markedet for nichemedier målrettet en speciel målgruppe i kampen om at fastholde og tiltrække læsere.

Et nyt selskab, Politiken Nicher A/S, skal udvikle nye digitale nichemedier. Det første nichemedie bliver et abonnementsbåret nyhedsmedie rettet mod uddannelsessektoren.

Her håber Politiken at udfylde et hul i markedet for en læsergruppe, som ikke får deres behov serviceret godt nok af de eksisterende medier i dag.

»Markedet for nichemedier har et klart vækstpotentiale. Vi ser en løfterig fremtid for den digitale kvalitetsjournalistik til en meget præcis målgruppe, der gerne vil betale for at få indhold, der inspirerer, giver overblik og bidrager til løsninger inden for deres fagområde«, siger digital direktør Troels Behrendt Jørgensen.

Ny chef hentet hos Altinget.dk

Det er endnu uvist, hvornår uddannelsessektoren kan begynde for alvor at læse om sig selv, men Troels Behrendt Jørgensen forventer, at det bliver i løbet af 2017.

Det er heller ikke besluttet endnu, hvor stor redaktionen skal være eller hvor mange penge, der skal bruges på den. Men Politiken forventer at den primært skal kunne løbe rundt ved at sælge abonnementer til den.

Politiken har ansat redaktionschef på Altinget, Anders Jerking, som administrerende chefredaktør for Politiken Nicher.

Han kommer til at stå i spidsen for udviklingen af det nye uddannelsesmedie og andre nichemedier, som Politken forventer at lancere.

Redaktionen anbefaler:

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce