Politiken træder nu også ind på markedet for nichemedier målrettet en speciel målgruppe i kampen om at fastholde og tiltrække læsere.
Et nyt selskab, Politiken Nicher A/S, skal udvikle nye digitale nichemedier. Det første nichemedie bliver et abonnementsbåret nyhedsmedie rettet mod uddannelsessektoren.
Her håber Politiken at udfylde et hul i markedet for en læsergruppe, som ikke får deres behov serviceret godt nok af de eksisterende medier i dag.
»Markedet for nichemedier har et klart vækstpotentiale. Vi ser en løfterig fremtid for den digitale kvalitetsjournalistik til en meget præcis målgruppe, der gerne vil betale for at få indhold, der inspirerer, giver overblik og bidrager til løsninger inden for deres fagområde«, siger digital direktør Troels Behrendt Jørgensen.
Det er endnu uvist, hvornår uddannelsessektoren kan begynde for alvor at læse om sig selv, men Troels Behrendt Jørgensen forventer, at det bliver i løbet af 2017.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage
Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.
Læs videre nuEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind her