0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Forsker: Medierne har svigtet de unge vælgere – især i tv-debatterne

Tv-dueller og partilederrunder fanger ikke førstegangsvælgere, der efterlyser medier, som henvender sig til dem, på de platforme, de selv bruger, siger forsker.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix
Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix
Medier
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Medier
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Onsdag morgen har 276.263 førstegangsvælgere muligheden for at levere deres første demokratiske indspark, når den længste valgkamp i 44 år skal afgøres.

Men selv om partilederne har stillet op i alt fra ’Mads & Monopolet’ til partilederrunder på tv (tre alene i denne uge), og medierne giver dem næsten al den taletid, de kan drømme om, hjælper det ikke de unge vælgere.

Medierne møder ikke de unge på de platforme, hvor de færdes, og derfor har de sværere ved at orientere sig i valgkampen og finde ud af, hvor de skal sætte krydset.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts