Onsdag morgen har 276.263 førstegangsvælgere muligheden for at levere deres første demokratiske indspark, når den længste valgkamp i 44 år skal afgøres.
Men selv om partilederne har stillet op i alt fra ’Mads & Monopolet’ til partilederrunder på tv (tre alene i denne uge), og medierne giver dem næsten al den taletid, de kan drømme om, hjælper det ikke de unge vælgere.
Medierne møder ikke de unge på de platforme, hvor de færdes, og derfor har de sværere ved at orientere sig i valgkampen og finde ud af, hvor de skal sætte krydset.
Det mener Søren Schultz Hansen, der er selvstændig erhvervsforsker og ekstern lektor på CBS.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.
Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.
Prøv Politiken nuEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind her