0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Nyt nederlag til Brügger og Bertelsen: De tabte efter alle spillets regler

Ifølge Rigsrevisionen skete alt i det store hele efter bogen i sag om dab-udbud, som Radio24syv tabte.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix
Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Radio24syv endte med at tabe udbudsrunden til Loud. På billedet ses den nu lukkede kanals chefer Mads Brügger og Mikael Bertelsen.

Medier
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
Medier
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Udbuddet af en ny radiokanal på dab, som blandt andet Radio24syv endte med at tabe, skete i det store hele efter bogen og var ikke i strid med de forvaltningsretlige regler.

Sådan lyder det i et notat, der er lagt på Rigsrevisionens hjemmeside.

»Rigsrevisionen vurderer, at Radio- og tv-nævnet i al væsentlighed har fulgt de gældende forvaltningsretlige regler på området og har overholdt bestemmelserne i lov om radio- og fjernsynsvirksomhed og udbudsbekendtgørelsen i forbindelse med afgørelsen om den nye dab-kanal«.

Sådan lyder det blandt andet i notatet, som er et resultat af Rigsrevisionens undersøgelse af sagen. Notatet er sendt til statsrevisorerne i Folketinget, der behandlede sagen fredag.

På baggrund af Rigsrevisionens konklusion anser statsrevisorerne nu sagen for at være lukket.

»Det er et meget omhyggeligt notat, vi har fået, så jeg kan ikke se, at der skulle være grund til at fortsætte yderligere med det her«, siger statsrevisorernes formand, Henrik Thorup (DF), til DR Nyheder.

Han tilføjer, at alle statsrevisorer er enige i den konklusion.

Rigsrevisionen iværksatte undersøgelsen af sagen i december 2019. Det skete på anmodningen fra netop statsrevisorerne.

Diskussionen om udbuddet har kørt, efter at Radio24syv, der blev ledet af makkerparret Mikael Bertelsen og Mads Brügger, tabte udbuddet om en ny dab-kanal, som mange havde anset som radiokanalens redning.

Det blev i stedet kanalen Radio Loud, der vandt det omstridte udbud.

ritzau

Læs mere:

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts