0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

I Danmark er der for meget 'breaking news' og for få dybe artikler, der gør os klogere. Det kan vi bl.a. takke Mogens Jensen for

Når medieforhandlingerne går i gang, bør der gøres op med kravet om en bred målgruppe, så vi får dybere indhold frem for primært at fokusere på big tech, som er nærmest umulig at forandre. Det skriver Pernille Tranberg i ugens mediekommentar.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Jens Dresling
Foto: Jens Dresling

Mogens Jensen (S) var med til at sikre, at kulturdækningen blev en del af kravet for at få mediestøtte..

Medier
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Medier
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

I de første fire år med det eksisterende Medieråd, som uddeler tæt på en halv milliard kroner hvert år til trykte og internetbaserede medier, var jeg et af kulturministerens udpegede medlemmer. Det var fagligt set dybt frustrerende. Igen og igen måtte vi sige nej til ansøgninger, hvor journalister ville udvikle specialmedier og dykke dybt ned i emner som sundhed og motion, miljø og klima eller tech og samfund.

Men nej, de kunne kun få støtte, hvis de dækkede deres område i forhold til både samfundsforhold, økonomi og kultur og samtidig satsede på bred målgruppe. Med andre ord sti