Netalternativ. Camilla Frank vil servicere kvinder og andre med interesse for mode og livsstil på nettet.
Foto: Finn Frandsen (arkiv)

Netalternativ. Camilla Frank vil servicere kvinder og andre med interesse for mode og livsstil på nettet.

Mode

Danske modemagasiner får online-konkurrent

Tidligere chefredaktør på Alt for Damerne starter modemagasin på nettet

Mode

Camilla Frank, tidligere chefredaktør på modemagasinet Alt for Damerne, er nu med til at lancere et netalternativ til modeinteresserede danskere. Fashion-Post hedder sitet, der åbner næste måned, og som også bliver en app. Fashion-Post er gratis og vil i realtid opdatere brugerne om trends, mode og livsstil.

»Jeg synes ikke, der findes et medie som det, vi har gang i her. Vi laver ikke et webmagasin eller en blog, men et medie, der skal servicere kvinder og andre med interesse for mode og livsstil, og som er gratis og opdateret i realtid. Personlig har jeg selv lige pludselig femten faneblade åbne, når jeg surfer på nettet, så jeg føler, at der mangler den her one stop-oplevelse, som Fashion-Post skal være«, siger Camilla Frank til MediaWatch.

Sidens indhold, der også kommer til at kunne opleves i form af web-tv, skal finansieres gennem bannerannoncer og sponsorerede indlæg, de såkaldte advertorials. Men ifølge Camilla Frank vil det være let at skelne mellem reklame og redaktionelt indhold: »Man vil, ligesom så mange andre steder i magasin- og ugebladsverdenen, også kunne få lavet et miks mellem noget redaktionelt og en annonce, men det vil vi gøre meget tydeligt for brugerne. Jeg ved heller ikke noget værre selv, end hvis jeg er på en side, hvor jeg ikke kan skelne mellem annoncer og redaktionelt indhold«, siger hun til MediaWatch.

Sitet har allerede flere investorer i ryggen, deriblandt Benjamin-grundlægger Johnny Laursen.

Redaktionen anbefaler:

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden