Kroppen er en vigtig kampplads i opgøret mellem naturen og modeindustrien, og intet sted er det så tydeligt som i afdelingen for undertøj til kvinder.
På den ene side hænger mange årtiers massive reklamekampagner for f.eks. Wonderbra med sloganer som ’Hello, boys’ og Victoria’s Secret, der skabte en milliardforretning på at dyrke et boudoir-look og sælge pushup-bh’er og korsetter i tv-shows med afklædte topmodeller. De store optrin var ikke kun målrettet kvindelige kunder, der blev i den grad leflet for det mandlige syn på kvindekroppen.
I dette univers handler det op at skubbe op, mase ind og gemme væk, og undertøjet er forstærket med bøjler, foring og støbte skåle, der kan omforme kroppen.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Deltag i debatten nu
Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.
Læs mereEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind her