0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Koda: »Vi er ikke onde og bureaukratiske«

Kommunikationschef hos Koda svarer på kritikken fra danske musikbloggere.

Musik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Nicolaj Hyltén Cavallius er kommunikationschef hos Koda og har deltaget i dialogmødet med de danske bloggere.

Nicolaj Hyltén Cavallius, varetager man musikernes interesse bedst ved at begrænse deres muligheder for at skabe kendskab til musikken?

»Er der noget, vi er opmærksomme på, så er det, at ny musik skal have omtale. Men komponisterne har selv bedt os om det her. Samtidig skal de små blogs have hjælp.«



»Sagen er udsprunget af, at nogle syntes, det var alt for dyrt, men nu er vi nede i en størrelsesorden, hvor det er som at gå til fodbold eller spejder. Det er jo en hobby, de har, bloggerne. Sådan her burde alle kunne være med«.

Hvorfor skal bloggere betale penge til Koda for at lægge musik ud, som musikerne har givet deres samtykke til, at bloggen må afspille?

»Tingene bliver hurtigt komplekse. Komponisten siger, de kan bruge det, men så glemmer han komponisten, der co-writede lidt i London«.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce