0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Joan Wasser bliver ikke mindre sårbar og sexet i rollen som fortolker af andres sange

Med sit andet album med coverversioner etablerer Joan As Police Woman sig som en af fortolkerkunstens store originaler.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Janus Engel/Ritzau Scanpix
Foto: Janus Engel/Ritzau Scanpix

Det er svært at erobre en sang fra originaler med ekstremt distinkte stilistiske udtryk, men det præsterer Joan Wasser igen og igen.

Musik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Musik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

To af de mest ekstremt personlige kvindelige amerikanske sangere og sangskrivere har vist sig samtidig at være to af de mest interessante fortolkere af andres materiale.

For 20 år siden lavede Cat Power ’The Covers Record’, som hun i 2008 fulgte op med den radikalt skrabede og ekstremt smukke coverplade ’Jukebox’. Året efter kom Joan As Police Womans første ’Cover’-album, der strakte sig fra Jimi Hendrix til Britney Spears.

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter