Den svenske klarinettist Martin Fröst har samlet et hold af ligesindede til sin indspilning af Olivier Messiaens apokalyptiske, men smukke ’Kvartet til tidens ende’.
Foto: Mats Backer

Den svenske klarinettist Martin Fröst har samlet et hold af ligesindede til sin indspilning af Olivier Messiaens apokalyptiske, men smukke ’Kvartet til tidens ende’.

Anmeldelser, cd-klassisk

Dobbeltanmeldelse: Prisbelønnet supermand spiller suveræn klarinet fra en tysk fangelejr, og Brahms indre kampe bliver fortolket af de helt store

Topklarinettisten Martin Fröst udlever sin drøm om at spille musik fra en tysk fangelejr. Det bliver til stjernestunder. Det samme gør Brahms’ indre kampe på et nyt album med flere af de helt store musikere.

Anmeldelser, cd-klassisk
FOR ABONNENTER

Det er en utrolig historie om tidsophævende musik komponeret i en tysk krigsfangelejr under Anden Verdenskrig. Skrevet af en fransk komponist, der måtte tigge sig til papir og en blyantsstump hos en fangevogter.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent og få fuld adgang til Politiken i en måned for bare 1 kr.

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce