0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Saxofonisten styrede naturtalentets klaverspil

Det var englænderen med altsaxen, Will Vinson, der ledte pianisten Aaron Parks på JazzHouse.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Will Vinson har en overraskende stor tone på sin altsax. Sammen med den amerikanske pianist Aaron Parks er briten, der selv flyttede til New York for godt og vel ti år siden, på turné i Europa. Foto: Finn Frandsen

Koncertanmeldelser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Koncertanmeldelser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det er ikke altid let at være vidunderbarn og naturtalent.

Bedst som den unge amerikanske pianist Aaron Parks var slået internationalt igennem med sin første udgivelse på Blue Note, og forventningerne var skruet helt i vejret, kom han sidste sommer til København med sin trio – og skuffede fælt.

Kvartettens kapelmester
Fredag aften i Copenhagen JazzHouse var der mere afslappet og musikalsk solospil fra Aaron Parks.

Hverken stift, selvfokuseret eller dumt. Bare naturligt, roligt udfoldet og ret afdæmpet klaverspil, der berigede sammenhængen og passede godt ind i den.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere