0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Glædeligt genhør med Suzanne Vegas fortid

’Tom’s Diner’ holdt for en aften åben på Bremen, da Suzanne Vegas nye sange blev overmatchet af de gamle i gårde.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Melissa Kühn Hjerrild
Foto: Melissa Kühn Hjerrild

Dietrich. Via sangen 'Marlene on the Wall' hilste Suzanne Vega på Marlene Dietrich, publikum og sin egen ungdoms kæresterier.

Koncertanmeldelser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Koncertanmeldelser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Ikke meget forandrer sig i Suzanne Vegas formstøbte verden, der begynder og ender med rollen som begavet og smagfuld trubadur i New York. Samme formskårne frisure. Samme hvide ansigt. Samme næsten nynnende elegant turnerede fraseringer.

’Luka’ og ’Tom’s Diner’ fra Vegas andet album ’Solitude Standing’ (1987) er stadig hendes mest kendte og elskede. Hun har efterhånden optrådt så længe i det samme alvorlige, sorte tøj, at hun i 2014 inkorporerede sangen ’I Never Wear White’ på albummet ’Tales from the Realm of the Queen of Pentacles’.

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce

Læs mere