Og så skyder han, tænker man godt inde i Rakhmaninovs 2. symfoni.
Nu sætter han pauker eller messing ind for lige at slå tonen an. Men nej, denne aften lader russerne klimakset vente på sig. En russisk evighedsromantiker har skrevet noderne, og den splinternyudnævnte chefdirigent Alexander Vedernikov fra samme land står foran Det Kongelige Kapel.
De boltrer sig alle på scenen i Operaen, hvor orkestret bogstavelig talt er stået op af den grav, de ellers normalt fylder ud foran scenen.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Få det store overblik for 1 kr.
Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.
Læs mereEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind