En masse hår kommer sjoskende ind på scenen sammen med en slasketernet skovmandsskjorte.
Det sublime kan så sandelig antage de særeste former, tænker jeg uvilkårligt, da Kurt Viles bløde drengeansigt udstøder sin signaturlyd, et fjumset Yupp!, inden han skubber de bløde lokker til side og lader en af sine mange guitarer tale på ’Loading Zones’.
’Loading Zones’ er åbningsnummeret på Kurt Viles blændende nye album, ’Bottle It In’. En skævt iørefaldende sag om at liste omkring i sin lille by og være vidne til lidt af hvert, mens han demonstrerer sin ukuelige frihedstrang ved at parkere sin kassevogn for free.
Koncerten er ikke mange øjeblikke gammel, før kun snørebåndene forhindrer mig i at svæve op af skoene. Kurt Vile er en højst personlig sangskriver på sin egen slentrende måde, hvor små ting bliver store, mens de store ting bliver lige til at putte i lommen.
Men det er guitaren, der gør dette demonstrativt henslængte menneske til så troskyldig en ener. Guitarrockens idiot savant.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Få det store overblik for 1 kr.
Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.
Læs mereEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind