0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Engelsk electronica-poet spillede fremtidens popmusik

Purunge James Blake havde et hengivent publikum med sig i sit skrøbelige, romantiske lydunivers.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
THOMAS BORBERG
Foto: THOMAS BORBERG

Blå. Svage punkter til trods ligner den 21-årige englænder ligner en lysende stjerne på fremtidens himmel.

Anmeldelser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Anmeldelser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

»There’s a limit to your love / like a waterfall in slow motion«, sang den unge engelske electronica-poet James Blake.

Men der var ingen ende på publikums kærlighed og vandet, der faldt, faldt ikke i slowmotion, men i kaskader, da det engelske stjerneskud spillede for et stopfyldt telt, mens skybrud og torden flækkede himlen over Roskilde.

Med sin laptops knitrende og ophuggede lyde og sine sirligt formulerede sårbare poesier har James Blake skabt en helt ny og meget engelsk udtryksform, der spænder sig ud mellem en lyrik så romantisk som John Keats’ og en lyd fra en klub i fremtiden forbundet med en helt nutidig dub.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce