Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Martin Lehmann(Arkiv)
Foto: Martin Lehmann(Arkiv)

Manifestet. Til venstre instruktør og iscenesætter Christian Lollike, og til højre Olaf Højgaard der spiller hovedrollen i Caféteatrets nye stykke.

Teateranmeldelser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Breivikstykke er ikke ubetinget godt teater

Forvandlingen fra menneske til massemorder gør CaféTeatrets Breivikforestilling relevant.

Teateranmeldelser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der stod han så, manden, der ville være Breivik, bevæbnet med manifestet som en laset bunke papirer.

Ene mand foran en forsamling på små 49 tilskuere - alt, hvad der kan rummes i CaféTeatrets lille hul af en kælderscene.

Noget af et antiklimaks. Hvad andet efter måneders overophedet debat om, hvorvidt man kan tillade sig at stille massemorderen op på en scene uden at trampe på folks følelser og uden at give ham den ønskede talerstol?

LÆS OGSÅ

Som en kæmpe slagskygge har denne gang terrorteater på forhånd vokset sig langt større, end 'Manifest 2083' overhovedet kan leve op til.

Alligevel var jeg rystet, da jeg forlod CaféTeatret - for så at skulle kante mig rundt om danske og udenlandske medier på sensationsjagt her ved verdenspremieren på det skandaleramte, udskældte stykke.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden