Det gode gys bliver hos dig og overrasker. Længe efter koldsveden har dryppet af, og nerverne er slidt ned.
Hvad enten det er Jack Nicholsons ”Heeeere's Johnny!” i Ondskabens Hotel, Satans isnende øjne i 'Rosemary's Baby' eller Jill Valentines første møde med en levende død i 'Resident Evil', så handler det gennemførte gys om én ting: det kryber videre i din fantasi, længe efter biografen er forladt, bogen er lukket, og spillet er slukket.
Det gode gys fænger og skriger kun efter mere. Og som dagens Tjek af fire nye gyserspil viser, så forsøger de alle at tilfredsstille tørsten efter det gode gys med meget varierende succes.
En harmløs genganger
'Silent Hill' har i mange år været spilbranchens mere intelligente hjernevridende gys, der ikke var til at ryste af sig – men hvad der før var det ypperste af japansk gru med mere isnende stilhed end larmende væg-til-væg splat som i de seneste 'Resident Evil' udspil, er nu en ny version på hylderne, der er ude af stand til at bide fra sig.
LÆS ANMELDELSEN
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Deltag i debatten nu
Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.
Læs mereEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her