0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Prøv Politikens nye grønne madmagasin Læs mere

Danskerne skal lære at spise morgenmad

For mange danskere springer morgenmåltidet over. Det bekymrer mejerierne, der nu skyder to år lang kampagne i gang.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
THOMAS BORBERG
Foto: THOMAS BORBERG

Når det er kvinderne, kampagnen gerne vil nå, skyldes det, at kvinder køber mest ind og er rollemodeller for børnene, siger Mejeriforeningen. Arkivfoto.

Nyt om mad
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Nyt om mad
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Men efterhånden dropper mange danskere morgenmaden, og dermed også de mejeriprodukter, der knytter sig til dette måltid, såsom ost, yoghurt, andre syrnede produkter - og mælk.

Derfor åbner Mejeriforeningen det nye år med en omfattende morgenmadskampagne, der skal køre i to år. Den er primært rettet mod kvinder, der har børn mellem to og 15 år.

Kampagnen vil køre i både trykte medier og på udendørsreklamer, og åbningsnummeret er uddeling af 15.000 poser med en yoghurt og en topping til morgenpassagererne på en række metrostationer i København mandag den 5. januar.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts