0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Miriam Dalsgaard
Foto: Miriam Dalsgaard

Hun droppede stripperstangen for at give teatret en mavepuster

Signa Köstler voksede op i Haderslev med en drøm om at blive kunstner. Men det var der ikke plads til i ’Hatesville’. Hun tjente penge til at lave sin første kunstinstallation ved at give lap dances på en stripbar. Nu er det balletpublikummets tur til at besøge hendes dramatiske universer.

FOR ABONNENTER

Det sker, at et hosteanfald under forestillingen er aftenens mest oprivende indslag, når man går i teatret. Det risikerer man ikke, hvis man løser billet til en forestilling af kunstnerkollektivet Signa. For der bliver man indlagt natten over som patient, man får stukket en pisk i hånden og bliver tilbudt at straffe en sexslave, eller man bliver iført uniform og kommer i audiens hos en prins i purpurfarvede gevandter. Når den danske konceptmager, scenograf, performer og instruktør Signa Köstler skaber sine dystre dramaer, foregår det ikke på en scene, men rundt om dig og i høj grad med dig. Og hvis du ikke leger med, kan du lige så godt gå hjem igen.

Men det gør de færreste. For Signa Köstler trækker folk ind med sin forførende æstetik, sine medvirkendes milde og dog faste instruktioner og en mystik, som gør, at man søger efter mere.

Deltag i debatten nu

Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.

Læs mere