0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Sådan styrker du din mentale sundhed: Vær til stede, brug pyt-knappen, gå ud i naturen - og tre andre gode råd

623.000 danskere har dårlig mental sundhed. Læs her, hvad du selv kan gøre, hvis du vil undgå mentale udfordringer eller få det bedre. Politiken har talt med to psykiatere, en fysioterapeut, en psykolog, en mindfullnesslæge og en almenmediciner.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Claus Nørregaard/POLITIKEN
Foto: Claus Nørregaard/POLITIKEN
Ramt af livet
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Ramt af livet
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Psykiater Anne Lindhardt, formand for Psykiatrifonden:

»Vi skal vise en langt større overbærenhed over for os selv og over for andre«.

»I mit barnebarns klasseværelse hænger en plakat med en ’pytknap’, som børnene kan trykke på, hvis tingene ikke går, som de ønsker eller håber. Hvis der sker fejl eller forglemmelser. Hvis noget ikke lykkes. Det handler om, at børnene skal opgive tanken om, at alt er eller kan være perfekt. Det kan vi andre lære af«.

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu