0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Passager om forsinkelse: Hvorfor skal jeg klage til de franske myndigheder, når jeg flyver med et dansk selskab?

Niels Bentzon skal klage til de franske myndigheder over en flyforsinkelse, selv om han rejste med et dansk flyselskab og et dansk rejsebureau. Det giver ingen mening, mener han.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Marcio Jose Sanchez/AP
Foto: Marcio Jose Sanchez/AP
Rejser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Rejser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Du kan søge om økonomisk kompensation hos et flyselskab ved forsinkelse på mere end tre timer. Hvis flyselskabet afviser, kan du klage til Trafikstyrelsen, hvis du altså flyver fra Danmark.

For rejser du fra et land i EU til Danmark, skal du klage til afgangslandets luftfartsmyndigheder. Også selv om både flyselskabet og rejsebureauet er dansk.

»Det giver ingen mening«, lyder det fra Niels Bentzon, der tidligere på året var på skiferie med rejsebureauet Danski og blev forsinket med det danske flyselskab DAT, da familien fløj hjem fra Chambéry i Frankrig.

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce