Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Fra 2017 til 2018 steg omsætningen  på færgeoverfarten til og fra Orø med 16 procent, hvilket svarer til omkring 50.000 flere passagerer på 'Karen Orø', som her er på vej til Hammer Bakke, og søsterfærgen 'Østre Færge'.
Foto: Morten Langkilde

Fra 2017 til 2018 steg omsætningen på færgeoverfarten til og fra Orø med 16 procent, hvilket svarer til omkring 50.000 flere passagerer på 'Karen Orø', som her er på vej til Hammer Bakke, og søsterfærgen 'Østre Færge'.

Rejser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

’Karen Orø’ vil ikke længere stinke af diesel

Den seks minutter lange færgeoverfart mellem Hammer Bakke i Hornsherred og Orø udskifter diesel med naturgas. Med tiden skal de to færger sejle på el.

Rejser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

’Karen Orø’ stinker af diesel, men det klæder ikke en ærværdig og travl dame i det 21. århundred. Derfor udskifter hun nu den ildelugtende og forurenende diesel med det mere miljøvenlige GTL-brændstof, som er naturgas i flydende form.

Opret en profil, og få fri adgang til Politiken under valgkampen

Alle skal have mulighed for at træffe et oplyst valg, så derfor giver vi fri adgang til alle under hele valgkampen.

Opret profil

Annonce

Annonce

Annonce

Podcasts

Forsiden