Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Retro. Cockpittet i MD-80 er tydeligvis fra den tid, hvor tingene foregik analogt. Der er flere knapper end computerskærme. Her gør chefpilot i SAS, Ulrik Pedersen, klar til afgang, da Politiken sidste år ledsagede ham i cockpittet på ruten København-Frankfurt. Foto: Jacob Ehrbahn

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Bittersødt farvel til luftens arbejdshest

SAS har haft sidste flyvning med MD-80-flyet, som har været fast bestanddel af selskabets flyflåde siden 1985.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

En velkendt silhouet er forsvundet fra himlen: et slankt flyskrog med to orangemalede motorer placeret helt bagude. Flyet er McDonnell-Douglas MD-80, og det har i årtier været noget nær stamfly hos SAS, siden det første eksemplar blev leveret i 1985.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden