0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

EU-politikere er uenige om bedre luftfartsregler i Europa

SAS vil have bedre definerede rammer for flyselskaber i Europa. Det vil blot flytte rundt på problemet, lyder det fra DF.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Thomas Borberg
Foto: Thomas Borberg

SAS har gennem de senere år fået baghjul af andre flyselskaber, og efter en række spareøvelser tager selskabet nu skridtet udenfor Skandinavien og

Fly og lufthavne
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Fly og lufthavne
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

SAS har svært ved at klare sig i konkurrencen med de europæiske lavprisselskaber. Selskabet afslørede i sidste uge planer om, at det for første gang åbner to baser uden for Skandinavien, en i London samt en i Spanien, muligvis Malaga, samt opretter et datterselskab i Irland.

En af de store udfordringer for SAS er, at nogle af konkurrenterne har etableret sig i lande, de ikke har en naturlig tilknytning til. På den måde kan selskaberne holde deres omkostninger nede og få en konkurrence-fordel i forhold til konkurrenterne. Det forhold kaldes også 'regelshopping' og er ikke ulovligt. Det er muligt på grund af vag EU-lovgivning eller forskellig fortolkning af reglerne i de enkelte medlemslande.