0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Sådan vil du blive sikkerhedstjekket i fremtiden

Flysikkerheden er nået milevidt siden 11. september 2001. Fremover skal sikkerhedskontrollen rettes mere mod mistænkelige personer.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
DG DG**NY** CH**NY**/AP
Foto: DG DG**NY** CH**NY**/AP

Sikkerhedstjek. Væsker, sko, bærbare, overtøj. Der er meget at huske på for passagerer, når de skal igennem sikkerhedskontrollen.

Sundhed og sygdom
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Sundhed og sygdom
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Før 11. september 2001 var der 320 personer ansat i sikkerhedsafdelingen i Københavns Lufthavne, og der blev brugt 98 millioner kroner på sikkerhed. I dag er der 873 personer ansat, og tallet hedder nu 437 millioner kroner.

De tørre tal for sikkerhedsopbuddet i Københavns Lufthavne er et meget godt billede på, at man kan tale om flysikkerhed før 11. september 2001 og efter.

Og terrorangrebet i USA var et kæmpe chok for luftfartsindustrien. Regeringer, myndigheder og større instanser fik travlt med at granske flysikkerheden, der med kapringen af de fire fly blev blottet som mangelfuld.

Deltag i debatten nu

Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.

Læs mere

Annonce

Læs mere