Konkurrence. Fremover kan det vise sig at forsikringerne bliver billigere, når turen eksempelvis går til Thailand.
Foto: Arkiv

Konkurrence. Fremover kan det vise sig at forsikringerne bliver billigere, når turen eksempelvis går til Thailand.

Sundhed og sygdom

Rejseforsikringer skal være 20 procent billigere

Nyt forsikringsselskab vil udfordre konkurrenterne med lave priser.

Sundhed og sygdom

Fra årsskiftet får danskere, der er på udkig efter en rejseforsikring, endnu et selskab at undersøge priser og muligheder hos.

For rejseforsikringsselskabet, Safeaway, slår snart dørene op.

Bag selskabet, der blandt andet skal sælge sine produkter på nettet, står Ole Ærthøj, der har mere end 20 års erfaring fra både rejse- og forsikringsbranchen.

LÆS OGSÅ

Og han tror på et koncept, hvor man sælger rejseforsikringer direkte til kunderne i stedet for gennem rejseselskaber eller rejseudbydere, for at kunne tilbyde en lavere pris.

»Jeg vil ikke kalde det lavpris, men det er 'value for money'. Gode priser og betydelig kvalitet. Vores ambition er at underbyde andre produkter på markedet og det med priser, der er 20 procent billigere«, siger Ole Ærthøj.

Han fortæller, at det især er forsikringer til de lange rejser og studieophold, der vil være Safeaways kerneområde.

Og Ole Ærthøj understreger, at Safeaways produkter i det store hele vil ligne de andre på markedet.

Satser på det klassiske
Selv om meget af salget kommer til at foregå online, vil man stadig kunne ringe til selskabet med spørgsmål, siger Ole Ærthøj.

»På den måde er det ganske klassisk. For det er altafgørende, at kunderne kan komme i kontakt med os for at høre om dækningsområder, refusion og ændring af police«.

Safeaway kommer ifølge nyhedsbrevet standby.dk til at outsource en del af selskabets ydelser.

Blandt andet alarmcentrals-delen, men Ole Erthøj vil ikke endnu fortælle, hvilken alarmcentral, der skal håndtere Safeaway-kundernes nødopkald.

Hos Europæiske Rejseforsikring, der står for op med 30 procent af markedet for rejseforsikringer, tager man den kommende prisudfordring med sindsro.

»Vi ved godt, prisen er vigtig. Men vi tror på et koncept, hvor vi håndterer det hele for kunden og dermed har en forrentning med flere administrationsomkostninger. Og det koster mere for kunden«, siger Mark Bartram, der er supervisor for marketing og kommunikation hos Europæiske.

Han byder enhver konkurrence velkommen og erkender, at Europæiske også skal være med til at konkurrere på prisen.

»Men vi bliver ikke selskabet, der dumper priser«, lyder det.

Ikke det eneste nye

Timingen for Safeaway er langt fra dårlig.

Selskabet kommer på markedet på et tidspunkt, hvor det tegner til, at regeringen og dens finanslovspartnere vil ophæve rejsedækningsdelen af det gule sygesikringskort.

LÆS OGSÅ

Det betyder, at mange danskere fra 2014 skal investere i en privat rejseforsikring, så de ikke risikerer at hænge på hele regningen, hvis de kommer til skade på ferien i EU.

Og det betyder højere priser hos forsikringsselskaberne. Det er i hvert fald meldingen fra store danske forsikringsselskaber som Europæiske Rejseforsikring og Gouda Rejseforsikring.

Hvis finanslovsforslaget bliver vedtaget, vil et farvel til det gule kort betyde en del mere administration i de forsikringsselskaber, der nu skal tage over der, hvor det gule sygsesikringskort før blev brugt. Eksempelvis ved administration af tilbagebetaling af udlæg for behandling og medicin.

Nyheden om Safeaway kommer kun få dage efter, at et andet forsikringsselskab, Next, åbnede med et produkt, der udelukkende vil være tilgængeligt via onlinesalg.

Redaktionen anbefaler:

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden

Annonce