Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Næste:

rejser. Ashli Williamson rejser tit til Australien for at deltage i dansekonkurrencer. Privatfoto.

Rejseminder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Rejseminder: »Det var ren kaos, og vi betalte bare kassen«

Danseren Ashli Williamson glemte en gang sit pas på et fly i Dubai.

Rejseminder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Min første rejse ...

gik fra Burbank i Californien til Perth i Australien, da jeg var 10 år. Jeg er født i USA. Min far er amerikaner og min mor australier. Min mors forældre blev syge, og så ville mor gerne flytte hjem. Det, syntes min far, var helt i orden, fordi mor havde boet 20 år i USA. Det var spændende, men også en lang tur. Det var første gang, jeg sad i en flyvemaskine. Mine to brødre var også med, mens min lillesøster først blev født i Australien.

Min bedste rejse ...

var sidste år, da min dansepartner Bjørn og jeg blev gift efter at have været sammen i 11 år. Vi er sammen 24 timer i døgnet, så jeg tror, at vi allerede har oplevet vort sølvbryllup. Brylluppet holdt vi over en uge på Kanarieøerne, hvor vi havde 70 fra vores familie med på et femstjernet hotel. Det var den perfekte rejse.

Min værste rejse ...

var til London i 2007. Normalt er vi lidt sent på den, men i London havde vi fire-fem timer, inden vi skulle være i lufthavnen. Vi gik i biografen og parkerede bilen udenfor. Da vi kom ud, havde vi fået en bøde på 20 pund, selv om vi havde betalt parkeringsafgift, men sedlen var blæst ned på bunden af bilen. Da vi kom til lufthavnen, opdagede vi, at vi havde glemt vores kuffert med vores pas i forlommen, som var opmagasineret i biografens foyer. Vi havde nået at aflevere bilen, men betalt for resten af dagen. Det hjalp ikke. Vi måtte leje en ny bil og køre tilbage biografen og nåede ikke vores fly. Derefter bookede jeg en billet på nettet hos EasyJet, så vi kunne komme hjem samme dag, men maskinen udstedte den billigste billet, som den kunne finde inden for tre dage. Derfor kom vi første hjem to dage senere. Det var ren kaos, og vi betalte bare kassen, og dengang havde vi næsten ingen penge.

På rejser medbringer jeg altid ...

min hovedpude, og Bjørn har også sin med. Man sover meget bedre, når man har sin egen pude med på hotellet.

Min favoritrejsepartner ...

er Bjørn, fordi han altid bevarer roen. På den anden side keder man sig aldrig i Bjørns selskab, fordi han også altid er parat til sjov og ballade. Vi er begge to løsningsorienterede og har tjeklister inden afrejsen.

Min seneste rejse ...

i ferieregi var til en campingplads på en ø i Norditalien ud for byen Jesolo i juli. Vi rejser næsten uafbrudt på grund af dansen, men har stort set aldrig ferie. Her havde vi halvanden dag og tog op til en af vores veninder, Helle fra Herning, som hver sommer tilbringer tre uger på campingpladser i Italien. Hvis det passer med, at vi er i Italien for at træne, så besøger vi dem. I år blev det desværre kun til halvanden dag, men det var superfint.

Mit bedste rejsemåltid ...

fik vi på Champs-Élysées i Paris. Bjørn og jeg kan stort set godt lide det samme, derfor bestiller vi ofte forskellige retter, så vi kan smage hos hinanden. Der var fire forskellig slags pasta på tallerkenen, og så fik vi også pizza. Hold da kæft, hvor var det godt.

Det dummeste, jeg har gjort på en rejse ...

var engang på vej til Australien. Jeg havde sagt til mig selv, at jeg ikke skulle lægge mit pas i sædelommen på flysædet foran mig, men gjorde det alligevel. Under en mellemlanding i Dubai forlod jeg flyet uden pas selvfølgelig. Heldigvis nåede jeg at få passet inden næste flyafgang, ellers ville det have kostet os en masse penge. Når man er inviteret til danseopvisninger og får billetten betalt og ikke dukker op, kommer man selv til at betale.

Jeg rejser altid tilbage til ...

Australien for at deltage i de australske dansemesterskaber og besøge familie. Vi kommer en gang om året og skal også dertil i december.

Annonce

Artiklen fortsætter efter annoncen

Mit bedste tip til Australien ...

er at have god tid. Det er et kæmpestort land, og der er så meget at opleve. 14 dage er slet ikke nok, og folk bliver stressede over alle de ting, som de forsøger at nå. Med mindre man ved, at man kommer tilbage, vil jeg anbefale, at man sparer sammen til, at man kan være der i en måned.

Den mest interessante person, jeg har mødt på en rejse, er ...

når vi møder mennesker, som har en helt anden livsstil eksempelvis forretningsfolk, men det er ikke så tit, at vi kommer i kontakt med andre på rejsen. Vi træner, underviser eller deltager i konkurrencer hele tiden, og derfor lukker jeg helt af på rejsen og nyder at tage høretelefonerne på.

Min næste rejse ...

er til en træningslejr i Italien i første uge, og så bliver vi forhåbentlig udtaget til VM i Wien 15. november efter danmarksmesterskaberne.