0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Frankrigs store touristkampagne

Franske byer står i kø for at blive en del af Tour de France. Det koster mange penge, men reklameværdien opvejer prisen.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Tour de France
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Tour de France
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Borgmesteren i Vatan kan ikke holde op med at smile. Han smiler, når han taler. Han smiler, når han lytter. Han smiler, når han spadserer.

Den utæmmelige glæde skyldes, at verdens største cykelløb i dag starter i hans lille landsby med 2.000 indbyggere.

Godt nok påstår Yves Fouquet, denne lille, tætte borgmester med åbenstående skjorte, at nærmest alle i Frankrig kender Vatan. Landsbyen var nemlig inden motorvejens tid obligatorisk gennemfartsby for alle, der skulle til Spanien, hævder borgmesteren med overbevisning i stemmen.

Men nu bliver Vatan kendt for at være andet end byen, man engang skulle igennem for at komme til Spanien. Nu er Vatan Tour de France-by. Nu bliver tv-billeder af Vatan sendt til 186 lande. Nu smiler Yves Fouquet.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere