I disse dage får landets kommende skolebørn at vide, hvem de skal gå i klasse med efter sommerferien, og klassedannelserne er blevet et decideret prestigeprojekt for børnenes forældre, beretter DR, som har foretaget en rundspørge på fynske skoler. Herfra er tilbagemeldingen, at forældre i stigende grad går op i, hvem deres børn sættes sammen med.
Og det er en fornuftig prioritet, forklarer Gunilla Hjulmand, der er lektor på Professionshøjskolen Absalon, hvor hun forsker i børns trivsel i historisk perspektiv.
ATS er Politikens daglige satirespalte.




























