0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Din kalender er blevet et marked for techvirksomheder

I dag fortæller du din kalender, hvad du vil foretage dig i den kommende tid. Med udbredelsen af kunstig intelligens kan det blive kalenderen, der siger, hvad du skal foretage dig.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Jørgen Sperling/Sperling Jørgen
Foto: Jørgen Sperling/Sperling Jørgen

Bill Gates, præsident for Microsoft, kigger i krystalkuglen og siger. »Kunstig intelligens vil snart gøre vores liv mere produktive og kreative«

Tech
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Tech
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Digitale teknologier bliver ofte solgt som værktøjer, der kan hjælpe os med at arbejde hurtigere og nå mere på kortere tid. Vi behøver ikke længere gå i arkiverne, sætte frimærker på kuverter eller mødes fysisk. Og lige om lidt bliver bilerne selvkørende, og robotterne vil tage sig af de mest rutineprægede dele af vores arbejde. Men samtidig er digitale teknologier også tidsrøvere. Folk bombarderer hinanden med tidskrævende e-mails, sociale medier higer efter vores tid og opmærksomhed, og hvert nyt it-system kræver langvarig omstilling i organisationer.

Så får vi mere eller mindre tid på grund af digitale forandringer? Uanset om vores erfaringer er, at digitale teknologier skaber mere luft i programmet eller presser os tidsmæssigt, må vi forholde os til, at vores tid i stigende grad er et marked, som techvirksomheder vil søge at indtage.

Politiken.dk i 3 måneder - kun 299 kr.

Læs hele artiklen nu

Køb abonnement

Annonce

Læs mere